Medzinárodné projekty

Učitelia a študenti prispeli svojimi odpoveďami do medzinárodného projektu „ School Climate Study“, koordinujúcej organizácie International School Psychology Association (roky 2024,2025). Ide o výskum  duševného zdravia a wellbeing v školách ako dôležitého indikátora kvality školy využitím novej metódy na jeho meranie primárne zameranej na zisťovanie sociálnej klímy v škole z pohľadu pedagogických a odborných zamestnancov školy a študentov. Vo výskumnom tíme medzinárodného projektu sú zastúpené viaceré krajiny EÚ a USA. Riešiteľský kolektív na Fakulte psychológie PEVŠ garantuje vedeckú úroveň predkladaného projektu.

Začiatkom decembra 2024 navštívil Súkromnú SOŠ pedagogickú a sociálnu medzinárodný expert v oblasti duševného zdravia a wellbeing (tzv. CoVitalita) dr. Michael von Bonninghausen z Utrechtu, Holandsko, ktorý  na škole uskutočnil výcvik v oblasti wellbeing ako so študentmi 1.-4.ročníka SOŠ, tak aj s učiteľmi Súkromnej SOŠ aj Súkromnej ZŠ.

Na záver výcviku dostali ako učitelia, tak aj študenti medzinárodný certifikát o absolvovaní tohto tréningu (Certificate of Attendence – Training CoVitality, Resilience and Well-Being), ktorý celosvetovo koordinuje Medzinárodná asociácia školskej psychológie ISPA (International School Psychology Association) a spoločnosť Covital a NIP.

Projekt MŠVVaM SR týkajúci sa experimentálneho overovania inkluzívnej edukácie pod názvom „ Dopad inkluzívnej základnej školy na mentálne zdravie a osobnostný rozvoj žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a intaktných žiakov“ (2016-2025)

The ERASMUS+ project of Latvia, Lithuania and Slovakia “Supporting teacher to face the distance learning”(2021-2023)

Projekt GA AA Grantovej agentúru akademickej aliancie „Sociálno-emocionálne zdravie učiteľov ako významný psychologický indikátor evalvácie kvality školy“ (2021-2023)

ISPA projekt „Global perspectives on teachers’ wellbeing and mental health following the COVID-19 pandemic: invitation to first online meeting“