Charakteristika školy

Kód školy:617 202
  
Študijný odbor:7661 6 Sociálno-výchovný pracovník
Pracovné uplatnenie absolventa:poskytovanie sociálnej starostlivosti klientom v orgánoch miestnej štátnej správy, samosprávy, v neštátnych subjektoch, v zariadeniach sociálnej starostlivosti
Nadväzná odborná príprava:štúdium na vysokej škole v študijnom odbore sociálna práca, kulturológia, pedagogika, špeciálna pedagogika, logopédia, psychológia, sociológia, andragogika, masmediálna komunikácia
  
Študijný odbor:7662 6 Animátor voľného času
Pracovné uplatnenie absolventa:organizovanie voľného času vo výchovných, vzdelávacích, kultúrnych, sociálnych, športových a zábavných zariadeniach a inštitúciách
Nadväzná odborná príprava:štúdium na vysokej škole v študijnom odbore sociálna práca, kulturológia, pedagogika, špeciálna pedagogika, logopédia, psychológia, sociológia, andragogika, masmediálna komunikácia
  
Forma a typ štúdia:denné štúdium pre absolventov základnej školy
Dĺžka vzdelávania a prípravy:4 roky
Podmienky na prijatie do odboru:úspešné ukončenie 9. ročníka základnej školy, preukázanie požadovaných vstupných vedomostí a predpokladov formou prijímacej skúšky
Spôsob ukončenia vzdelávania a prípravy:maturitná skúška
Doklad o dosiahnutom vzdelaní:maturitné vysvedčenie
Poskytnutý stupeň vzdelania:úplné stredné odborné vzdelanie

Charakteristika obsahu vzdelávania a prípravy

V rámci vzdelávania si naši študenti osvoja:

  1. poznatky z matematicko-prírodovedných a spoločensko-vedných predmetov podľa učebného plánu,
  2. poznatky z psychológie, pedagogiky, špeciálnej pedagogiky, sociálnej pedagogiky, sociológie, sociálno-právnej starostlivosti, sociálno-psychologického výcviku, metód sociálnej práce, manažmentu a marketingu sociálnej práce, práva, ekonómie, psychiatrie a zdravotníctva,
  3. spôsobilosti v oblasti:
    • komunikácie s klientom,
    • metód individuálneho, skupinového a hromadného poradenstva a konzultácie,
    • intervenčných postupov smerom k jednotlivcovi, rodine, škole a skupine,
    • krízovej intervencie,
    • prevencie,
    • tímovej spolupráce s inými odborníkmi (napr. psychológmi, lekármi, právnikmi),
  4. jazykové zručnosti (od 3. ročníka sa vybrané tematické celky v predmetoch vyučujú v anglickom jazyku),
  5. zručnosti v práci s počítačom a počítačovou grafikou.

Vo výchovno-vzdelávacom procese kladieme eminentný dôraz na:

  1. rozvíjanie komunikačných zručností s ľuďmi rôzneho veku, vzdelania, kvalifikácie, zamestnania, typu osobnosti a typu problémovej situácie,
  2. používanie metód individuálnej a skupinovej poradenskej a konzultačnej práce,
  3. zvládanie krízových a konfliktových situácií v medziľudských vzťahoch,
  4. aplikovanie krízovej intervencie smerom k jedincovi, rodine, škole, skupine,
  5. používanie asertívneho správania, empatie a tolerancie pri riešení problémových situácií,
  6. vyrovnávanie sa so záťažou a stresom,
  7. dodržiavanie ľudských a detských práv,
  8. systematickú a intenzívnu prípravu na vysokoškolské štúdium v odbore sociálna práca, psychológia, pedagogika, špeciálna pedagogika, sociológia.