Filozofia a ciele

Súkromná stredná odborná škola pedagogická a sociálna je humanistickou školou. Vychádza z myšlienok slovenských a zahraničných humanistických pedagógov a psychológov.


Vo výchove a vzdelávaní sa opiera hlavne o:

  • humanistickú koncepciu „na človeka zamerané vzdelávanie“ C. Rogersa,
  • koncepciu „tvorivo-humanistickej výchovy“ slovenského psychológa M. Zelinu,
  • koncepciu rozvoja emocionálnej inteligencie D. Golemana.

Hlavné princípy týchto koncepcií sú:

  • učiteľova autenticita, pravdivosť, otvorenosť, úprimnosť k študentom a k sebe (kongruencia),
  • prijímanie študentov takých, akými skutočne sú, bez predsudkov (akceptácia),
  • vcítenie sa do študenta, porozumenie jeho prežívaniu, citom, pocitom a ich osobným významom (empatia),
  • ťažisko hodnotenia študenta zvonka sa prenáša na samotného študenta, postupne sa učí hodnotiť svet okolo seba a reálne sám seba (sebahodnotenie).

Ciele školy:

Komunikácia

  • partnerské a priateľské vzťahy medzi učiteľmi a študentmi, učiteľmi a rodičmi, školským psychológom, špeciálnym pedagógom, rodičmi, učiteľmi a študentmi,
  • rozvíjanie komunikačných zručností študentov, ich emocionálnej inteligencie, schopnosť pracovať v tímoch,
  • výchova študentov k demokracii, tolerancii a k ďalším dôležitým hodnotám, ktoré sú nevyhnutné pre demokratickú spoločnosť,
  • vzájomná spolupráca učiteľov, školského psychológa a výchovného poradcu pri rozvíjaní osobností žiakov a ich kompetencií.

Kooperácia

  • nové formy kooperácie školy a rodičov, aktívne zapojenie rodičov do diania školy,
  • pravidelné stretávanie sa rodičov s triednymi učiteľmi a školskými psychológmi,
  • pravidelné informovanie rodičov o výsledkoch študentov – o ich úspechoch, ale aj rezervách v rozvoji osobnosti,
  • možnosť účasti rodičov na výučbe.

Kompetencia

  • vzdelávanie študentov podľa učebných plánov a osnov stanovených MŠ SR,
  • dôraz na prípravu študentov na prijímacie pohovory na vysoké školy,
  • vytvorenie nestresového prostredia a pokojnej pracovnej atmosféry,
  • nové tematické celky v rámci predmetov sú zamerané na:
    • dramatickú výchovu a rétoriku,
    • výchovu k manželstvu a rodičovstvu,
    • protidrogovú výchovu,
    • adekvátnu voľbu vysokej školy a študijného odboru,
    • rozvoj personálnej inteligencie,
    • cudzie jazyky a rozvoj komunikácie v cudzom jazyku,
    • psychológiu,
    • počítače, počítačovú grafiku, prácu s internetom.

Kreativita

  • rozvoj tvorivosti a tvorivého myslenia študentov v rámci všetkých predmetov, ich nadania, talentu a hľadanie ich potenciálu.

Kariéra

  • postupná príprava na kvalitné zvládnutie požiadaviek profesie a profesijnej kariéry, príprava na adekvátny výber študijného odboru na vysokej škole.