Charakteristika školy
Kód školy: | 617 202 |
Študijný odbor: | 7661 6 Sociálno-výchovný pracovník |
Pracovné uplatnenie absolventa: | poskytovanie sociálnej starostlivosti klientom v orgánoch miestnej štátnej správy, samosprávy, v neštátnych subjektoch, v zariadeniach sociálnej starostlivosti |
Nadväzná odborná príprava: | štúdium na vysokej škole v študijnom odbore sociálna práca, kulturológia, pedagogika, špeciálna pedagogika, logopédia, psychológia, sociológia, andragogika, masmediálna komunikácia |
Študijný odbor: | 7662 6 Animátor voľného času |
Pracovné uplatnenie absolventa: | organizovanie voľného času vo výchovných, vzdelávacích, kultúrnych, sociálnych, športových a zábavných zariadeniach a inštitúciách |
Nadväzná odborná príprava: | štúdium na vysokej škole v študijnom odbore sociálna práca, kulturológia, pedagogika, špeciálna pedagogika, logopédia, psychológia, sociológia, andragogika, masmediálna komunikácia |
Forma a typ štúdia: | denné štúdium pre absolventov základnej školy |
Dĺžka vzdelávania a prípravy: | 4 roky |
Podmienky na prijatie do odboru: | úspešné ukončenie 9. ročníka základnej školy, preukázanie požadovaných vstupných vedomostí a predpokladov formou prijímacej skúšky |
Spôsob ukončenia vzdelávania a prípravy: | maturitná skúška |
Doklad o dosiahnutom vzdelaní: | maturitné vysvedčenie |
Poskytnutý stupeň vzdelania: | úplné stredné odborné vzdelanie |
Charakteristika obsahu vzdelávania a prípravy
V rámci vzdelávania si naši študenti osvoja:
- poznatky z matematicko-prírodovedných a spoločensko-vedných predmetov podľa učebného plánu,
- poznatky z psychológie, pedagogiky, špeciálnej pedagogiky, sociálnej pedagogiky, sociológie, sociálno-právnej starostlivosti, sociálno-psychologického výcviku, metód sociálnej práce, manažmentu a marketingu sociálnej práce, práva, ekonómie, psychiatrie a zdravotníctva,
- spôsobilosti v oblasti:
- komunikácie s klientom,
- metód individuálneho, skupinového a hromadného poradenstva a konzultácie,
- intervenčných postupov smerom k jednotlivcovi, rodine, škole a skupine,
- krízovej intervencie,
- prevencie,
- tímovej spolupráce s inými odborníkmi (napr. psychológmi, lekármi, právnikmi),
- jazykové zručnosti (od 3. ročníka sa vybrané tematické celky v predmetoch vyučujú v anglickom jazyku),
- zručnosti v práci s počítačom a počítačovou grafikou.
Vo výchovno-vzdelávacom procese kladieme eminentný dôraz na:
- rozvíjanie komunikačných zručností s ľuďmi rôzneho veku, vzdelania, kvalifikácie, zamestnania, typu osobnosti a typu problémovej situácie,
- používanie metód individuálnej a skupinovej poradenskej a konzultačnej práce,
- zvládanie krízových a konfliktových situácií v medziľudských vzťahoch,
- aplikovanie krízovej intervencie smerom k jedincovi, rodine, škole, skupine,
- používanie asertívneho správania, empatie a tolerancie pri riešení problémových situácií,
- vyrovnávanie sa so záťažou a stresom,
- dodržiavanie ľudských a detských práv,
- systematickú a intenzívnu prípravu na vysokoškolské štúdium v odbore sociálna práca, psychológia, pedagogika, špeciálna pedagogika, sociológia.